
Bron afbeelding: (Native app ontwikkelaar - Inspire)
Hoe is SEO aan het veranderen en op welke manier kunnen marketeers in spelen op welke actuele ontwikkelingen?
Het is natuurlijk heel belangrijk om je website zoekmachinevriendelijk te houden. Hieronder staan de opkomende trends van SEO. (Tuel, 2018)
Visual Search
Visual Search ontwikkelt zich steeds beter en sneller. Voorheen kon Google afbeeldingen alleen begrijpen door te kijken naar de tekstuele informatie die werd toegevoegd door bijvoorbeeld de webmaster. Nu het internet steeds visueler wordt, wordt het voor de zoekmachines als Google, Bing en de Social Media netwerken als Pinterest en Instagram steeds belangrijker visuele content te ‘lezen’ en te begrijpen. (Tuel, 2018)
Linkbuilding blijft van groot belang
Wat een groot verschil zal zijn is het voornamelijk de kwalitatieve backlinks zijn die een positieve invloed hebben. De SEO-specialisten hebben het natuurlijk altijd over de backlinkprofielen. Een backlink profiel moet er zo natuurlijk mogelijk uitzien en daarom zowel de relevantste al irrelevenate backlinks bevatten. In een natuurlijke situatie, waarbij niet aan seo wordt gewerkt, ontstaat een backlinkprofiel op een natuurlijke manier, waarbij de soorten backlinks divers zijn; denk aan backlinks van nieuwswebsites, persberichten, bedrijvengidsen, links van sponsorwebsites, goede doelen en initiatieven, profielen op websites of links uit businessnetwerken. (Tuel, 2018)

Bron afbeelding:
(Linkbuilding is een kunst op zich - Tips van onze)
Website Usability is en blijft essentieel
Zoekmachines als Google vinden het belangrijk dat de websites die worden getoond in de resultaten gebruiksvriendelijk zijn. Er moet immers een website worden getoond die niet alleen de gevraagde informatie biedt maar ook een duidelijk navigatie heeft en goed te gebruiken is. De gebruikservaring op alle apparaten moeten foutloos zijn. Google is een koning in het interpreteren van het bezoekersgedrag op een website en dit gaat heel erg meespelen in de ranking van de zoekresultaten. (Tuel, 2018)
Mobiel verkeer nog belangrijker
Door de groei van het gebruik van de smartphones en tablets eist Google van de websites dat deze ook gebruiksvriendelijk zijn wanneer deze worden bekeken op de mobiele apparaten. Uit een recent onderzoek van Bightedge blijkt dat 57% van al het internet verkeer komt van mobiele apparaten. Naast de lokale zoekopdrachten worden mobiele apparaten ook gebruikt om snel de antwoorden te vinden op vragen of bij de selectie voor een aankoop. (Tuel, 2018)
Maak jouw eigen website met JouwWeb